tisdag 21 oktober 2008

Pank

Mamma och Emilia i stan är aldrig någon bra kombination. Speciellt inte när dottern ska köpa kläder. Nu var det skor som skulle inhandlas. Inte vilka skor som helst, utan gympaskor. Jag HATAR att köpa gympaskor. Det finns inte ett enda snyggt par! Och om man tillslut hittar några som passar och är bra, kostar dom.. mer än min plånbok tillåter. Det är här mamma kommer in i bilden! Visst, hon betalar, men hon låter mig veta hur mycket hon betalar åt mig och hur lite jag gör och hur mycket jag verkligen borde skaffa ett jobb. Men då lackade jag ur. Ser hon inte hur trött jag är? Visst, idag är jag sjuk, men ändå. Inte EN dag kommer jag hem pigg från skolan. När man kommit hem ska man plugga.. jo men visst. Då sticker jag till friskis. Mitt favoritställe. Ingen som kan klaga på att man inte gör nått vettigt där inte, och så slipper man vara hemma. När ska jag ha tid att jobba då? Bara bussen tar ju mer än en timme totalt och väntetiden lär ju vara lika lång den. Minst. Nej, jag skulle inte klara det. Inte som det känns nu. Så jag får klara mig utan alla saker som jag egentligen behöver, eller snylta lite mer på mina föräldrar. Men jag är sjukt dålig på att spara. Väldigt duktig på att slösa med för den delen. Nej, utgången på torsdag får jag nog stryka. MIn ekonomi raseras väl totalt då! Hoppas L ska ha fest på fredag, skulle vara kul. Längesen man festade med min Furéus nu ju, insparken typ.. Saknat! Nu ska jag kolla vidare på mitt gossip girl. Se vilka som kommer in på Yale..

2 kommentarer:

Anonym sa...

jaa de kan ju bli intressant om de blir fest där :P haha.

emilia sa...

Haha, för din del ja ;) Synd att det inte blev nått..