söndag 28 december 2008

Three days left for D-day

Jag satt och funderade på nyårslöften i morse men kom inte fram till något vettigt. Ska man göra som alla andra och lova att man ska träna mer och äta mindre onyttigt? Eller sånna där udda saker som folk helt plötsligt känner att dom måååste göra (ålderskriser, någon?). Nej det är inte så kul med ångesten när man sitter där i december och har halva listan klar och då tvingas hoppa bungyjump med sushi i munnen som man ätit med pinnar samtidigt som man lyssnar på (och försöker lära sig uppskatta) klassisk musik, för.. det var ju en del av löftena? Jag hoppar nog över det, tack. Men sen tänkte jag till och kom fram till några bra saker ändå. Jag behöver ju inte kalla det nyårslöften eller mål, utan snarare.. riktlinjer.
Så, jag ska år 2009:

-Sluta tänka på det som varit och blicka framåt istället
-Leva livet och göra det som känns bäst för stunden
-Inte vara rädd för att prata när jag kommer till USA
-Tänka mer på vad jag säger och till vem jag säger det
-Sluta bry mig så mycket om vad folk tycker
-Ha kul på min 18-års dag !

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du hade inget "löfte" om att minnas din 18årsdag? =P

emilia sa...

ingen idé tjörlan, ingen idé ;)