onsdag 16 december 2009

Stockholm bra men Hagby bäst?

Okej, min lilla tripp i miniformat. Sarah mötte mig vid t-centralen efter min långa bussfärd. Hyllar facebook i mobilen, min räddning. Middagen bestod av chips och dipp, sedan gick vi och la oss. Vid halv sex ringde klockan och jag begav mig mot tunnelbanan i all snö. Stress som bara den när jag skulle låsa in alla mina grejer, för att hinna och hitta till bussen. Allt gick faktiskt väldigt smidigt och lite över sju befann jag mig bakom den enda personen i "kön". En timme senare hade kön fyllts på och det hade kylan i min kropp också.. Fy fan vad kallt, rent ut sagt, frös så jag skakade i två timmar efteråt.

Vid åtta fick jag i alla fall komma in. Satt och väntade i 10 minuter, lämnade fingeravtryck och svarade på två frågor, sen fick jag gå igen. När jag kom tillbaka till centralen hade jag sju timmar att slå ihjäl. Jag som inte gillar att "gå på stan" överhuvudtaget skulle nu göra det en halv dag. Hittade i alla fall några julklappar och så det viktigaste: mat. Bussresan hem var lång och jag insåg att jag gjort ett misstag som satt mig längst bak. Alla vi mötte satte nämligen på helljuset rätt i ansiktet på mig när jag försökte sova.

Hur som helst vill jag faktiskt ge mig själv en klapp på axeln för att jag klarade detta så bra, helt själv. Känner mig lite tryggare inför resan över atlanten nu. Har dessutom kontakt med två tjejer som ska ta samma plan efter bytet i frankfurt. Nu snubblar jag ut från ämnet igen. Trevligt men långtråkigt besök i huvudstaden blir sammanfattningen.

Och så är jag lite besviken att jag inte såg en enda kändis mellan snöflingorna. Inte ens typ Kissie.. eller paow..

2 kommentarer:

Pontus sa...

härligt:) Klarar du en bussresa till sthlm klarar du dig ju lätt över till staterna;)

emilia sa...

haha nu var det ju inte bussresan jag menade men visst ;) tack för stödet..