torsdag 18 juni 2009

Sjukt med Oliven

Idag kollade jag och Olivia på Hossmo BK och vår vän Spyan/Geten/Harriet you name it. Vi lyssnade även på kass singstarsång framförd av Lena och Maria i Kaggs personalrum. "Mamaah oouuoh"



Sen drog vi till baronen, kallskänken, maxi och cigarrelvan. Kors och tvärs genom stan med andra ord och fötterna värker en del nu. På Rinkabyholms lekplats slog vi oss ner för en picknick: pastasallad med räkor, dressing, bröd och fylleglas. Klart bästa jag ätit på länge, inga tveKstjärtar där inte.

Efter matchen, som var pinsam (vi var typ de enda åskådarna, b-lagsmatch..) men rolig började vi traska hemåt. Vi försökte "vibrera fötterna" (jag vet att man kan, har sett det på tv, i alla fall tecknade figurer?) men det gick sådär. Halvägs till bussen, kändes som flera mil, kommer Olivia på att hon glömt hennes påse. Så vi vänder och jag ska precis ringa Albin (en av de få åskådarna) när vi möter honom. Så han hjälper oss, vi får vår påse, och kan äntligen lämna Rinkan. Färden gick mot Hagby och här sitter jag nu och undrar varför jag inte ligger i sängen. Men revbenen i köket lockade mer, mat är det bästa, mums.

4 kommentarer:

Olivia sa...

finns inga ord som kan förklara denna dag ;) den var alldeles, alldeles.... speciell (underbar) haha (Y)

emilia sa...

haha det var helt klart en toppendag (y)

Pontis sa...

harriet? xD

emilia sa...

Hade du inte hört den? :D