torsdag 4 juni 2009

Student '09

Jag kan inte få in i mitt huvud att jag ska ha min sista dag någonsin på Lars Kaggskolan imorgon. Det är den värsta tanken jag har haft och jag blir helt yr. Allt man upplevt, allt man kommer sakna..

Alla människor, de udda, de snygga, de trevliga, de osynliga, de populära, klacken, kåren, klassen och de som alltid klär ut sig på K-festerna. Vi var som en familj och tillsammans har vi delat på matsalens uppfinningsrikedom, och då menar jag inte i smak utan i olika namnsättningar på precis samma maträtter.

Alla timmar spenderade (med inbördes ordning) i och utanför cafeterian, byggbänken, matsalen, korridorerna och i klassrummen. Även de timmar då Elin stått och pussats med Ludde istället för att gå på lektionerna, Sara klagat på lärarna, Olivias rumpa blivit inspanad, Tobbe spännt sig, tystad uppstått efter Jockes skämt och järngänget skrattat lite för högt.

Alla händelser på skolan. Små och stora, Johanna har halkat på tomater cch killar har sprungit nakna genom korridorerna. Och så de mycket sämre, vår skola har upplevt flera tragiska bortgångar, som berört alla.

Det har varit riktigt tungt ibland. Natur är ingen linje man leker sig igenom, hur duktig man än är. Men vår klass har varit underbar sen dag ett. Visst har vi haft meningsskiljaktigheter och smärre bråk. Men i slutändan står vi ändå där tillsammans, med en sammanhållning som heter duga!

På Måndag kommer jag stå där på ställningen och kolla ner över skolan och alla människor och vara stolt. Jag har klarat tre år av plugg, (okej, inte varit guds bästa barn på den punkten, men ändå) med- och motgångar. Nu är det snart slut. Jag kommer sakna det otroligt mycket. Men enligt mina nyårslöften ska jag inte sakna så mycket hela tiden, utan blicka framåt. Så jag avslutar därför med ett citat från en klok man. "Mot oändligheten och vidare"

7 kommentarer:

Olivia sa...

så sant så alltihop!! kommer sakna allt och alla nåt så otroligt men vi har upplevt så väldigt mycket roligt så vi får leva på det helt enkelt!

Gillar våra spenderade timmar och alla härliga speciella minnen ;)

Kagg i våra hjärtan nu och föralltid <3

Pontus sa...

vem är det som säger så?:O "Mot oändligheten och vidare" Är det Kenny Starfighter?:D:D

emilia sa...

Buzz Lightyear i Toy Story (H) hahaha

Sanna sa...

Jag håller med dig i vart enda ord. Jag ångrar verkligen ingenting av min skolgång, och är så glad att du har varit där och delat allt med mig. Tänk de som inte har alla dessa goda minnen, de som inte kan se tillbaka på sin gymnasietid och säga " Fyfan det var den bästa tiden i mitt liv ". Vi är lyckligt lottade. Men som du sa vi ska se framåt, jag slår vad om att det finns många roliga år kvar i livet. Till och med de år som kommer att slå dessa! Den dagen du, får ditt första jobb, du gifter dig eller håller ditt barn för första gången. Låter skrämmande just nu, men slår vad om att det inte gör det då när tiden väl är inne (även om det är ett bra tag in i framtiden, får vi hoppas haha). Jag säger som Olivia: "Kagg i våra hjärtan nu och för alltid" men tillägger: Riktig vänskap varar för Evigt..

Pontus sa...

Buzz Lightyear xD <3 på honom:D

emilia sa...

Aw, ni två är för bra!

och spyan, din msn föfaan :)

Pontus sa...

Tack för den. nu får du inte min msn bara för det;)

*host* pontaaan@hotmail.com *host*